JoinGame Workshop X: "Fra idé til ferdig dataspill"

JoinGame Workshop X ble arrangert i Bergen torsdag 28.oktober 2010 i forbindelse med at Permanenten, Vestlandske Kunstindustrimusem, har den første kunstutstillingen dedikert til dataspillgrafikk i et norsk kunstmuseum (PRESS PLAY). Temaet for workshopen var «Fra idé til ferdig dataspill», og tok for seg ulike stadier og roller involvert i utvikling av dataspill. Deltakerne på workshopen fikk også anledning til å studere Press Play-utstillingen i naborommet i pausene. Det var totalt ca. 75 deltakere på workshopen og programmet bød på mye spennende innhold. Før fristen for påmeldingen hadde gått ut var vi nødt til å stenge regstreringen for denne workshopen på grunn av stor pågang. Nedfor kan du laste ned presentasjoner og video fra workshopen.


Program, slides og video

Tidspunkt Tittel Hvem Stuff
09:30 Networking
10:00 JoinGame/Press Play introduksjon Alf Inge Wang, JoinGame Presentation
10:10 «Presentasjon av PRESS PLAY» Kari Skarprud Pettersen, Kunstmuseene i Bergen Presentation, Video (35MB mp4)
10:30 «Utvalgte innovative Indie Games Marie Møller Jepsen, Kunstmuseene i Bergen Presentation, Video (50MB mp4)
10:55 Presentasjon av gameplay-konkurranse Kaja Hench Dyrlie, NFI Video (14MB mp4)
11:05 PAUSE
11:20 «Utvikling av et Indie Game: OwlBoy» (vinner av Norwegian Game Awards 2010) Jo-Remi Madsen og Simon Stafnes Andersen, D-Pad Studio Video (54MB mp4)
11:45 «Good Gameplay- Hvad er det gode spil og det gode gameplay? Thomas Vigild, Politiken, DK Presentation, Video (52MB mp4)
12:10 LUNCH
13:00 «Fra ide til produkt av et MMORPG» Ricki Sickenger, Aventurine Presentation, Video (50MB mp4)
13:25 «Interaktivitet»  Espen Aarseth, IT-universitetet København Video (48MB mp4)
13:50 «Prosessen: Fra ide til implementering» Aslak Helgesen og Peter W. Meldahl, Rain AS Video (55MB mp4)
14:15 PAUSE
14:35 «Produsentens rolle i spillutvikling»  Nils Anderssen/Jan Fulton, Ravn Studio Video (48MB mp4)
15:00 «Oppturer og nedturer i kreative prosesser av grafikk og animasjon » Ole Goethe, Gloomshade Video (48MB mp4)
15:25 » Global Game Jam og Rapid Prototyping» Olav Helland, spillutvikling.net Presentation, Video (27MB mp4)
15:50 Oppsummering/Avslutning Alf Inge Wang, JoinGame Presentation
16:30 MIDDAG


Bilder

BildeBildeBilde
Kari S. Pettersen, Kunstmuseene i Bergen Marie Møller Jepsen, Kunstmuseene i Bergen Fra et av foredragene i Kinasamlingen
Are Sundnes, Hyper Interaktiv og Kaja Hench Dyrlie, NFI Jo-Remi Madsen og Simon Stafnes Andersen, D-Pad Studio Thomas Vigild, Politiken.dk
Ricki Sickenger, Aventurine Aslak Helgesen og Peter W. Meldahl, Rain AS Nils Anderssen, Ravn Studio


Annet nedlastbart

Spørsmål?

For spørsmål om workshopen, kontakt play@joingame.org.

Plakat / Illustrasjoner

joinkatamari_plakat2.jpg